Auckland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kiwistobe - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kiwistobe - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Kiwistobe

Blijf op de hoogte en volg Kiwistobe

08 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het eerste bericht vanaf een Nieuw Zeelandse computer! We zijn gisteren rond 13.00 uur aangekomen na een vermoeiende nachtvlucht vanuit Hong Kong. Eerst even een verslagje van onze dagen in Hong Kong. We zijn daar woensdag 4 november in de middag geland. Tot onze verbazing hadden we nog best wat energie over en we zijn wandelend (+/- 1 uur) richting Tsim Sha Tsui gegaan. De straten van HK zijn druk druk druk. In de straat die wij hebben gevolg (Nathan Road) zijn vooral kleine (eet-)winkeltjes te vinden en veel lichtreklame. We hebben nog een boottochtje op de haven gedaan, daarna nog een hapje gegeten en vervolgens toch maar richting hotel. Het hotel was, hoewel schoon, maar zozo. Enorm kleine kamers & badkamer en een bed van ongeveer 1.30 breed, zo knus zijn we het echt niet meer gewend...

Op donderdag zijn we met de metro richting Lantau Island gegaan, waar we met de "cable car" het grootste Boeddha-beeld ter wereld hebben bekeken en beklommen. Gerard heeft er vandaag (zondag) nog pijn van in z'n kuiten... 's Avonds bij de haven de "Sympony of Lights" gezien, dit is een show waarbij elke avond de skyline van HK op een bijzondere manier wordt verlicht, wel mooi. Het weer is overigens prima; graadje of 25-29 en zonnig.

Vrijdag was de Victoria Peak aan de beurt. Tijdens mijn eerdere trip naar HK in 1996 was ik hier al eens geweest, het leek me leuk om te zien hoe het er nu uitzag. Nou, daar was wel het e.e.a. veranderd zeg! De tram was nog hetzelfde (een enorm stijl ritje, erg leuk), maar boven op de berg was het een behoorlijk circus geworden met veel winkels en restaurants. Toch wel de moeite waard voor (nog) een bezoekje. Als je van winkelen houdt is HK sowieso "the place to be", maar dat deel is aan ons dan weer niet zo besteed. Om 17.00 uur werden we opgepikt voor de vlucht richting Auckland.

En daar zijn we dan eindelijk! Het hotel is prima; een heerlijke ruime kamer & badkamer, een groooot bed en op loopafstand van de stad, wat wil je nog meer? Op tripadvisor.com hadden we gelezen dat we een kamer moesten vragen die niet aan de straatkant lag (ivm de herrie) en da's gelukt. Makkelijk hoor, dat soort sites! Hoewel we total loss waren zijn we gisteren toch nog even op pad geweest. Lekker fish & chips gegeten met een flinke pint erbij, die hakte er efkes lekker in!Vervolgens geslapen van 18.00 tot 10.00 uur, slik... Vandaag gewandeld door het centrum, langs de haven en de skytower bezichtigd waar we aangesproken werden door een Nieuw Zeelander die lange tijd in NL had gewoond maar nu weer in NZ. Aardige vent. De eerste indruk van de stad is prima, alles lekker ruim en relaxed en het weer zit ook mee. Graadje of 20 en zonnig. Morgenochtend gaan we de auto oppikken en rijden we richting het noorden (Paihia). To be continued!

• 08 November 2009 - 07:17

Pien & Bert:

Hoi,

Leuk om van jullie te horen. Hier up above is alles prima. De poesies zijn gezond, heel lief en erg kroelerig. Mientje is inmiddels de baas over gumus met eten!? We zijn benieuwd naar jullie verdere verslagen. Veel plezier nog!

Groetjes,
    Pien en Bert

• 08 November 2009 - 08:48

Frank & Geert:

Ha,
    at leuk om dit alles weer te lezen. wakkert de zin in reizen nog eens extra aan, maar dat is pas over een tijdje.

Leuk om te weten waar jullie ijn. Ikzelf vond dat boedhabeeld behoorlijk indrukwekkend, met die lange trap ervoor. We hebben toen in dat Klooster wat gegeten, tot grote hilariteit van die chinzen. En wij maar denken handig met stokjes te zijn.

Net een reunie gehad met Michel vVkemans, Max Snells etc. Die ken jij ook nog vanuit je pretklas...hehehehe. Was wel erg leuk!

Heel veel plezier verder. In groningen is ook alles goed. geniet van Auckland en de rest van Nieuw Zeeland. Hoop dat het een beetje warm blijft daar. ;-)

• 08 November 2009 - 10:23

Gemma:

Hallo daar beneden. Wauw, dat klinkt allemaal goed. Fijn dat alles naar wens gaat. Wat leuk dat jullie een blog bijhouden. Zo lijkt het net alsof ik er een beetje bij ben. Ik was ook net aan vakantie toe dus dat komt goed uit. Ik ben benieuwd wat we morgen gaan meemaken ;-)
    Veel plezier verder. CU, Gemma

• 08 November 2009 - 10:32

Lieve:

Hoi Heleen (en Gerard).... heel veel plezier Down Under !! groetjes uit het verre België en een knuffel van Bowie

• 08 November 2009 - 11:30

Toos En Carol:

Hoi broertje en schone zus! Leuk hoor, om over jullie belevenissen te lezen in verweggistan!Wat een prachtige ervaringen toch weer.Geniet er van.We blijven jullie volgen.
    Knuffels uit het Oisterwijkse :-) xxxx

• 08 November 2009 - 12:12

Karin:

Alleekes!

Goed plan, zo'n blog! Leuk om te lezen. Zijn we er toch een beetje bij. Geen zorgen over de poezies. Afgelopen vrijdag ben ik lekker tv gaan kijken bij jullie en dat vonden ze wel gezellig. Ga ik vaker doen!

Kopjes van de poezies en groetjes van Karin

• 08 November 2009 - 16:59

Roel & Petra:

Leuk zo'n blog!
    Geniet ervan, maar dat gaat vast lukken!

• 08 November 2009 - 20:24

Ida Marie:

Leuk om wat te lezen van jullie. Naomi en Luke vinden het super interessant om te weten dat jullie aan de andere kant van de wereld zitten en ook om zulke rijke familie te hebben!!! Hahahaha.
    Groetjes en nog veel plezier!

• 09 November 2009 - 15:12

Margot:

Ha Kiwi's,
    Wat leuk om zo een beetje 'mee te reizen'en wat hebben jullie al veel gezien en gedaan!Klinkt allemaal indrukwekkend. Jahaaa, en wij vrewachten nu met z'n allen wel een dagelijkse update he.:-)!
    Heel veel plezier en veel liefs en groeten van JW en Margot

• 09 November 2009 - 17:58

Luke:

ik vind het leuk dat julie ook een keer op vakantie kunnen

• 09 November 2009 - 18:04

Naomi:

Hoi!
    leuk te horen dat het zo gezellig is.
    Best een gek idee dat jullie aan de andere kant van de wereld zitten!
    Maak er nog maar een leuke vakantie van.
    groetjes van je nichtje uit Oosterhout.

• 09 November 2009 - 19:22

Floortje:

He lieve Schatten!
    Super dat jullie even weg kunnen.. en als jullie dat dan doen, is het ook meteen goed! Lekker ver weg.. wel een gek idee hoor. ben ook wel een beetje jaloers.. IK WIL OOK WEG !!! BAH! rot weer hier. het is koud en regent! Bahbahbah!
    Maarja, ik zal nog wel eens regelmatig op jullie site kijken en iets leuks typen zodat jullie een beetje op de hoogte blijven van het slechte weer hier zodat je extra kunt genieten van het weer daar;)
    haha

Geniet ervan!