Takin' it easy - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Kiwistobe - WaarBenJij.nu Takin' it easy - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Kiwistobe - WaarBenJij.nu

Takin' it easy

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Kiwistobe

22 September 2015 | Verenigde Staten, Tusayan

Howdy folks!

Zo, we zijn weer een paar dagen verder! Bedankt nog voor jullie reacties. (We kregen soms via mail of app te horen dat het niet lukte om een reactie te plaatsen op het blog. Geen idee hoe dat komt, wij hebben soms ook problemen om iets op te slaan. Zal eens een boos mailtje naar meneer waarbenjij sturen :))

Afijn, we moeten weer even terug in de tijd. Op woensdag reden we Los Angeles binnen, aan het begin van de avond. Het verkeer van en naar Los Angeles is berucht en dat is niet voor niks. De stad is gigantisch groot (bijna 4 miljoen inwoners in de stad en 18 miljoen in "greater" Los Angeles) en er moet elke dag een hoop volk in en uit. Je komt al de nodige misstanden tegen bij het binnenrijden van de stad. Langs de kant van de snelweg zie je veel troep en zelfgefabriceerde tentjes waarin daklozen huizen. Een triest gezicht, maar daklozen en bedelaars horen hier - zoals in veel grote steden - bij de dagelijkse realiteit.
We hadden een hotel in Hollywood geboekt (Comfort Inn), niet ver van Universal Studios. We zijn al eens in Los Angeles geweest en het is niet echt ons soort stad, dus het plan was om donderdag in Universal Studios door te brengen en vrijdag de stad weer te verlaten.

Dusss.... woensdagavond nog gauw even online kaartjes geregeld en op tijd het bed in. Het is gelukt om Gerard ervan te overtuigen dat de prijzige "Front of Line" tickets echt de moeite waard zouden zijn :)) En eerlijk is eerlijk: dat was ook echt zo. Er is een speciale rij voor pashouders en bij de shows worden stoelen voor je vrijgehouden. Maar we kregen er af en toe toch ook wel een nogal ongemakkelijk gevoel bij... Je mag geoorloofd voordringen en dat voelt niet echt prettig, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook wel weer lekker. Beetje dubbel dus, maar op een gegeven moment kwamen we 2 boeddhistische monniken tegen in vol ornaat, die beiden met zo'n pasje liepen te paraderen! Zo grappig! Gerard is er maar even naast gaan staan zodat ik 'm met goed fatsoen op de foto kon zetten :)) Als het van boeddha mag wie zijn wij dan om daar tegenin te gaan hahaha! Al met al hebben we een superleuke dag gehad, ons "inner child" kan er weer even tegen. Vooral de studiotour en een aantal snelle "rides" zijn echt super, maar eigenlijk is alles wel de moeite waard. De vorige keer dat we in Universal waren kregen we aan het einde van het bezoek "audience"-kaartjes voor de opnames van 2 tv-shows in onze handen gedrukt, maar deze keer was er blijkbaar geen klapvee nodig. Jammer, hadden we zeker weer gedaan!

Vrijdagochtend wilden we richting een park dat we ooit in een aflevering van Modern Family hadden gezien: Westridge-Canyonback Wilderness Park. Het zag er heel tof uit en we hebben die naam onthouden voor het geval we nog eens in de buurt zouden komen. We kwamen onderweg ernaartoe langs Beverly Hills, dus we hebben even rondgereden door de lokale straten om te kijken of George Clooney z'n heg aan het knippen was of misschien Madonna bezig was met het schilderen van d'r kozijnen. Leuk om de mooie huizen te zien, maar geen celebreties gespot. En het park hebben we verdorie ook niet kunnen vinden! De navigatie bracht ons naar een of ander afgelegen zandpad, maar geen park te bekennen. Dus... dan maar volgas richting onze volgende stop: Palm Springs! Een levendig stadje middenin de Californische woestijn waar naast winkelen, zwemmen en stappen niet bijster veel te beleven valt. Wel opvallend dat mannen hier enorm in de meerheid zijn, geen idee waarom. Frank/Geert, any ideas? :) We hebben alvast aangekondigd dat jullie binnenkort weer langskomen hoor!

De meest bekende attractie van Palm Springs is de "aerial tramqway", een kabelbaan die je op 2.5 km hoogte in de bergen neerzet. Schijnt zeer de moeite waard te zijn, maar precies op dit moment is ie dicht voor het jaarlijkse onderhoud :(
Afijn... we kwamen vrijdagmiddag aan in de BLOEDhitte, zo'n 40 graden. Gauw ingecheckt in ons hotel (Caliente Tropics, klinkt beter dan het was) en op naar het zwembad. We zouden eigenlijk maar 1 nacht hier blijven, maar we hadden allebei veel zin in een zwembaddagje, dus een nacht bijgeboekt. Vandaag (zaterdag) was het weer zo warm en hebben we de hele dag aan het zwembad gelegen. Héérlijk. Niet in de zon overigens, dat is echt niet te doen met deze temperatuur. We zijn net terug uit het centrum waar we gegeten hebben, daar is zeker zat te beleven op een zaterdagavond. Volop kroegen, clubs en restaurants. Trouwens ook nog een mooie foto gemaakt van Hotel California!

Morgen hebben we een lange rit voor de boeg, dan gaan we richting de Grand Canyon. Vanavond hebben we de rest van de plannen voor de komende week bekeken en alvast rondgesnuffeld voor mogelijke overnachtingsplaatsen. We hebben nog veel bekende trekpleisters voor de boeg (Grand Canyon, Antelope Canyon, Zion National Park) en we blijken niet de enige vakantiegangers te zijn in dit gebied... Er zijn nog wel wat kamers te krijgen, maar allemaal (ruim) boven de 200 dollar per nacht en dat vinden wij kaaskoppen toch echt niet nodig. We hebben dus maar besloten de rest van de overnachtingen vast te leggen tegen de beste prijzen die we via priceline & hotwire konden vinden. Niet heel avontuurlijk, maar wel zo prettig als je na een lange dag niet meer hoeft te leuren voor een kamer. We hebben nog even overwogen om onderweg naar de Grand Canyon een omweg te maken via Winslow in Arizona - voor de Eaglesfans onder ons bekend van het nummer Take it Easy: "I was standing on a corner in Winslow, Arizona...". Daar heeft Winslow natuurlijk gebruik van gemaakt en de lokale slimmerik heeft een straathoek tot de betreffende corner gebombardeerd, waar veel toeristen op afkomen. Ook wordt er jaarlijks een "Standing on the Corner"-festival georganiseerd met veel optredens, maar dat is helaas volgend weekend pas te doen en dan zitten we in Las Vegas. Omrijden via Winslow doen we dus de volgende keer!

(O ja Frank, we hebben de mooiste supermarkt EVER ontdekt: Gelson's in Encino, http://www.gelsons.com/. Daar mag Jumbo best iets van afkijken wat ons betreft. Gauw studiereisje aanvragen!:))

Maandag 21 september
Nadat Gerard 2 kakkerlakken die in onze kamer rondliepen hoofdpijn heeft bezorgd zijn we op ons gemakje gaan ontbijten. Daarna in één ruk van Palm Springs naar Williams gereden, een rit van 5,5 uur. Geen enkel probleem, lekker met de radio aan scheuren over uitgestorven woestijnwegen. 's Avonds niet veel meer gedaan - gegeten bij PizzaHut (niet eens slecht!) en een wasje gedraaid. Vanmorgen om 7 uur uit de veren en na een afgrijselijk ontbijt hier in het hotel (Ramada Williams) richting de Grand Canyon, een uurtje rijden vanaf Williams. De temperatuur was vandaag prima (26 graden) en het eerste deel van de dag was ook helder, maar rond een uur of 3 begon het te betrekken en da's natuurlijk jammer voor de foto's. De canyon is echt prachtig, je weet niet wat je ziet. De kleuren en vergezichten zijn echt spectaculair. We zijn alleen aan de South Rim geweest, het meest bekende deel. Daar is een route van 22 km uitgezet langs de rand van de kloof. We hebben een gedeelte van de route gewandeld en de rest met de shuttle-bussen gedaan. Later op de dag hadden we nog een korte afdaling willen doen naar het "ooh aaah point" (heet echt zo!), maar het begon zo te betrekken dat we het niet aandurfden. Onderweg vertelde een fotograaf die we tegenkwamen dat het flink zou gaan stormen aan het einde van de dag en hij vond dat we daar toch echt voor moesten blijven want het zou "truly beautiful" worden. Yeah right, op de rand van de kloof een bliksemschicht terugkoppen, great idea :)

We zijn dus aan het einde van de middag weer teruggereden naar ons hotel in Williams. De bekende "route 66" loopt ook door dit durp, een enorme tourist trap natuurlijk maar wel grappig om te zien.

We zijn alweer aan de laatste week van onze reis bezig... De dagen vliegen om, 3 weken is natuurlijk ook niet veel. We gaan van het ene uiterste naar het andere; van koel naar superheet, van woestijn naar strand naar stad en we hebben gelukkig nog zat moois voor de boeg deze week! Het volgende verslag komt waarschijnlijk uit Las Vegas. Tot dan!

Veel groeten van uncle Jerod & auntie Layne XXX

• 22 September 2015 - 07:48

Mieke Welberg:

Heleen wat schrijf je toch leuk. Wij genieten heerlijk mee. Fijne tijd nog samen. Groetjes

• 22 September 2015 - 11:21

Astrid:

Ziet er inderdaad weer heerlijk uit!
    We zijn weer jaloers...

Wàt een giller dat die monikken ook zo'n pas hadden! Ik vind het nl ook eigenlijk niet kunnen maar zal nu het in het vervolg in overweging nemen..;-)

nog maar even door genieten dan!

liefs
    As

• 22 September 2015 - 11:46

Margot:

Ha lieve luitjes,
    Leest lekker weg... weer superleuke verslagen van jullie avonturen! En nu ik eenmaal thuis weer achter de laptop kan, heb ik ook alle prachtige foto's kunnen zien. Wat maken jullie veel mee! Wij net terug uit Frankrijk, kayaktochtje over de Dordogne, kasteeltje hier en grotje daar bezichtigd en dachten we ook nog stoer te zijn door de Periferique in Parijs te nemen...tot ik net zag en las hoe jullie door L.A. crossen haha..
    Nog heel veel plezier en ga dat fortuin in Las Vegas maar eens winnen!
    Veel liefs, JW en Margot

• 22 September 2015 - 19:19

Anne-Pauline:

Lieverds,

Wederom een mooi verslag en de Grand Canyon is fantastisch !
    Gerard, da stokske vur tussen oe tanden hedde toch wel in oewen auto geprikt toch ? :)

Liefs Anne-Pauline en geniet van jullie laatste week waarin nog volop te doen en zien is......xxx

• 22 September 2015 - 21:09

Ida Marie:

Kikt um stoan op de grent Kenion !! lachen!! leuke foto's hoor. Dat je veel mannen zag in de buurt van palm Springs is mss niet zo gek. Daar in de woestijn is een wereldberoemde hoerenclub / excuus ; huis van plezier (of zoiets) Dat weet Frank misschien wel. Ik heb er wel eens een documentaire over gezien.
    Tja, en Gerard is toch wel fotogeniek; moet je iets mee gaan doen in de toekomst!!??....
    En ja, zo zie je maar weer dat monikken ook net gewone mensen lijken als het op de pegels aankomt.
    Fijne dagen nog en ik hoop dat jullie nog veel moois beleven!
    lieve groet,
    Ida Marie

• 23 September 2015 - 15:53

Anneke Tempelman:

Hoi globetrotters

Ik had echt niets doorgekregen Heleen en ben toen gaan rommelen via kiwistobe En zowaar daar kwamen de verhalen. Nou so far ziet het er geweldig uit!!
    Nog een fijne week, geniet en ZIE DAGGE BLIJFT HANGEN TOT DE EAGLE HAS LANDED!!!!
    Je tent staat er nog buurtjes. Voel me minder veilig als jullie weg zijn!!!!

Liefs ANNEKE

• 23 September 2015 - 21:42

Karin:

Wauw, die Grand Canyon..... Moet ik echt nog een keer naar toe!!! Ziet er weer geweldig uit, liefies!!

• 23 September 2015 - 22:53

Ma Van Orsouw:

'Hallo Gerard en Heleen
    Hè wat fijn weer een mooi verslag te kunnen bekijken , wat jullie zo allemaal aan het genieten zijn.
    Mooi verslag Heleen wat een werk heb je er MEE al ooit eens aan gedacht om schrijfster te worden dat gaat je goed af zo dacht ik op eens of als HOBBY
    Gerard en Heleen wat een mooie foto s en mooie natuur, Dat jullie er genieten is zeker zo te zien aan de verslagen
    Nog een week en dan zit het er op maar blijf genieten ,en dan een gezellige en een goede reis terug
    Veel lieve groetjes en xxx xxx Ma
    P>S> Ik hAD GISTEREN EEN mAIL bEANTWOORD MAAR DIE IS ER NIET DOOR GEKOMEN
    DENK IK

mA Ma doeiiiiii

• 24 September 2015 - 11:10

Rob:

Hi Folks,

Ziet er weer goed uit allemaal. Het komt over als Genieten (met hoofdletter!). Reisverslagen zijn heerlijk om te lezen. Misschien kun je ze aanbieden aan de Tourist Information? En welke terugreis..? wanneer..? Oh, dan pas.... have fun!

Grtz Lia en Rob

• 24 September 2015 - 17:13

Toos:

Ha lieve broer en schone zus.
    Tsjonge jonge wat een avonturen weer.Prima verslagje hoor Heleen.
    Leuke foto's. Gullie stoat 'r goed op . Himmel rielekst. Houen zo!
    Onze Gerard met dat prikkertje tussen z'n tanden; zo kun je hem uittekenen hahaha.
    Geniet lekker nog een week van al jullie plannen. Hopelijk is er niets afgebrand of gesloten of aan een reparatiebeurt toe. Nou ja, misschien in een casinootje in Las Vegas? Break a leg!!
    Tot volgende keer. Lieffffffs,Toos&Carol.