Paihia - het hoge noorden - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kiwistobe - WaarBenJij.nu Paihia - het hoge noorden - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kiwistobe - WaarBenJij.nu

Paihia - het hoge noorden

Door: Kiwistobe

Blijf op de hoogte en volg Kiwistobe

10 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Jaaaa, daar zijn ze weer! Bedankt voor jullie reacties, toch wel erg leuk om te lezen dat we " gevolgd" worden!

Sinds gisterochtend zijn we (voor de komende 3 weken) de trotse eigenaren van een afgeragde Mitsubishi Lancer. Gerard kon niet nalaten om fijntjes te informeren bij het personeel of we toch niet per ongeluk bij "rent-a-dent" waren aangekomen ;-) Op zich een prima karretje hoor, maar de vorige tijdelijke eigenaren zijn er niet al te zuinig op geweest. Kan de pret niet drukken!

Het links rijden was even slikken, oeps... In onze huurauto zit de bestuurdersstoel natuurlijk ook aan de rechterkant, vooral dat is wennen. Als Gerard de richtingaanwijzer aan wilde zetten werd in het begin de sproeier aangezet hahaha... Maar toen we Auckland uit waren wende het best snel. We zijn via de westkust naar het noorden gereden om uiteindelijk in Paihia aan te komen. Onderweg zijn we gestopt bij het Waipoua Forest om de Kauri-bomen te bekijken; die zijn echt ENORM. De grootste die we hebben gezien is 51 meter hoog, heeft een omtrek van 14 meter en is +/- 2000 jaar oud. Heftig! Het komt op de foto's niet echt over, dus jullie moeten ook een keertje deze kant op. Over foto's gesproken... We zitten nu weer in een internetcafe en hebben dus geen snoertjes bij ons. Hopelijk lukt het bij de volgende update om wat foto's te plaatsen.

Ons hotelletje (Bayview Motel in Paihia) is prima, we hebben een prachtig uitzicht op zee. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan, we hadden om 9.00 uur een boottocht geboekt naar een beroemd plekje in the Bay of Islands: the Hole in the Rock. Op zich is die plek niet zo spectaculair, maar de tocht erheen was dat zeker! Onderweg hebben we nl een grote groep dolfijnen in actie gezien, WAUW... Je mond valt echt open als je die dieren bezig ziet. Ze weten dat wij ze geweldig vinden en ze geven dus echt een show weg met z'n allen. We hebben er gelukkig wat op video van. Echt een superleuke ervaring! Het weer zat ook mee, nog steeds een graadje of 20 en volop zon.

Later vanmiddag gaan we nog even richting de Haruru Falls, schijnt een mooie waterval te zijn. Morgen hebben we een lange rit voor de boeg naar Rotorua; een bijzonder gebied met vulkaanlandschap, thermale baden e.d. Als het lukt willen we onderweg aanleggen bij een Lord of the Rings-locatie, voor de kenners: in dat gebied zijn de "Shire"-opnames gemaakt met die ronde huisjes. Verslag daarvan volgt later. Tot dan en veel groeten vanuit Nieuw Zeeland!

Gerard & Heleen

• 10 November 2009 - 11:17

Ma Van Orsouw.:

Hallo vacantie gangers,jullie mailtjes ontvangen,en zo te zien hebben jullie het reuze naar je zin ,dat is fijn omdat te mogen vernemen.Ik was erg geschrokken want er was een ongeluk gebeurd in Hongkong een Nederlands echtpaar omgekomen.Ik kreeg van Pa Zuidema een geruststellende mail dat het een reis gezeldschap was die met een bus van Kras daar waren.
    Een zucht van verlichting
    Toen ik het op de T.V. hoorde dacht ik aan jullie en kreeg het spaans benauwd daarom dubbel blij met deze mail.
    Gerard en Heleen nog een hele fijne vacantie verder en geniet er van, want je komt er niet ieder jaar hè toch!!!!

• 10 November 2009 - 15:53

Anne-pauline:

Ha Lieverds,

Súper hoor ! Jullie zijn bofkonten, zo met elkaar. Fijn, dat jullie beiden genieten en weer geweldige ervaringen opdoen. Ik zie uit naar het volgende verslag en bij thuiskomst de video.

Liefs,
    Anne-Pauline

• 10 November 2009 - 16:26

Dyane:

Wow, klinkt allemaal erg leuk daar! Vooral dat verhaal met die ruitensproeier is erg grappig, zie het helemaal voor me hihi...

Have fun en maak ons maar eens flink jaloers met een paar fotootjes!

• 10 November 2009 - 18:01

Astrid:

Klinkt helemaal geweldig! En ontzettend aardig van die dolfijnen om zich zo uit te sloven natuurlijk.

Grappig trouwens zo'n blog, heb ik nog nooit gevolgd. Jullie zijn m'n eerste...

en eerst rechts kijken als je oversteekt (vind ik echt een instinker..)

houdoei!
    as

• 11 November 2009 - 08:05

Renske:

Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen, zo kunnen we een beetje meegenieten, want hier in NL is het snertweer!
    groetjes, renske

• 11 November 2009 - 12:28

Maren:

Tis toch te aso voor woorden - maar je toch van harte gegund! Geniet van al het moois en volgende keer dat snoertje meenemen he. En heel hard roepen, misschien hoort Kim je dan wel!

• 11 November 2009 - 12:37

Maren Nog 'n Keertje:

By the way: als jullie op het zuidereiland zijn, gaan jullie dan de Tranz Alpine nemen van Christchurch naar Greymouth? Ga je midden door de bergen. Daar gaat mijn hart pas echt sneller van kloppen.... over jaloezie gesproken.

• 11 November 2009 - 16:42

PAb:

Klinkt goed! Denk er om dat de right side daar left is. Ik las hier in de krant dat een nederlandse vrouw in NZ frontaal met een ander ...
    Enfin, pas goed op elkaar. Veel plezier!
    Groetjes PAb.

• 12 November 2009 - 08:03

Marcel:

He die Gerard en Heleen,

ziet er goed, (veeeeel beter dan die cursus waar ik disndag was en waar ik je al miste. Maar ik begrijp nu waarom, dacht dat jullie later in het jaar zouden vertrekken, vandaar.

Maar kiwi's to be: als je maar genoeg kiwi bier drinkt, dan komt dat vanzelf goed!

Leuk om jullie verslagen te lezen!

En ma van Orsouw: de groeten van Marcel, collega van Gerard!!

Genioet er van, de rest van de reis, nog 19 uitdagende dagen voor de boeg zie ik.

Marcel

• 12 November 2009 - 19:53

Margot:

Oh, dat van die dolfijnen lees ik nu pas...wat gaaf. Dacht trouwens dat jullie walvissen gingen spotten..maar dolfijnen.. ook leuk!

Enne, van die huur-auto.. schandalig! Zeker omdat jullie thuis in Nedeland gewend zijn om in luxe, nette, schone, altijd gewassen en perfect onderhouden auto's te rijden :-)
    groetjes, Margot