Marlborough Sounds - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kiwistobe - WaarBenJij.nu Marlborough Sounds - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kiwistobe - WaarBenJij.nu

Marlborough Sounds

Door: Kiwistobe

Blijf op de hoogte en volg Kiwistobe

16 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Een heerlijke dag gehad vandaag! Er is door de Marlborough Sounds een wandeltraject uitgezet van 71 km: de Queen Charlotte Track. Je kunt de hele track lopen in 3-5 dagen, maar je kunt er ook voor kiezen om een deel van de track te lopen. Wij hadden wat huiswerk gedaan en vonden een mooi (en niet te steil ;-)) stuk van 12 kilometer.

Om 9.15 zijn we op de watertaxi gestapt die ons naar het beginpunt van onze wandeling bracht: Endeavour Inlet. De watertaxi vervoert trouwens ook de post voor het hele gebied, dus er werd regelmatig aangelegd bij allerlei steigers waar duidelijk op de post werd gewacht. De boottocht duurde ongeveer 1,5 uur; de "skipper" vertelde dat hij gisteravond op stap was geweest en wat geheugencapaciteit had ingeleverd. Dat bleek ook wel, want hij vergat spontaan wat mensen op te pikken bij een bepaalde stop!

We hebben 4 uur over het wandeltraject gedaan. Soms best vermoeiend, maar de uitzichten over de Marlborough Sounds maakten het meer dan de moeite waard. We hebben in de verte zelfs een groep dolfijnen zien rondzwemmen! Verder hadden we ongelooflijke mazzel dat het een prachtige dag was: hartstikke zonnig en een graadje of 18? (gokje) We konden in elk geval het hele traject in een t-shirtje doen, no worries mate! In totaal zijn we op het hele traject 5 mensen tegengekomen, het is nog lekker rustig deze tijd van het jaar.

Om 18.00 uur waren we weer terug in Picton. Net een heerlijke portie fush & chups (:-)) gegeten onder het genot van een Tui(NZ bier), dus onze dag kan niet meer stuk. Morgen gaan we richting het Abel Tasman National Park (ja Dyane!!!!), daar beloven de plaatjes minstens zo mooi te worden als hier. To be continued!

Gerard & Heleen

• 16 November 2009 - 19:12

Naomi:

hoi Heleen en Gerard!
    Hier is het heeeeel veel minder lekker warm dan bij jullie!!!
    Ba,ba,ba en nog eens ba!
    Wat een vies weer hier.
    Ik hoop dat jullie nog een leuke vakantie hebben!
    groetjes Naomi.

• 17 November 2009 - 06:54

Frank & Geert:

Ha.
    als ik het zo allemaal lees hebben jullie een heerlijke reis. Wat geweldig. Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen, waarvoor dank.

Volgens mij heeft de reisleiding inderdaad haar best gedaan en ervoor gezorgd dat jullie optimale hotelletjes maar ook een uitgekiende route hebben. Chapeau hoor. En vanaf nu wordt het alleen nog maar mooier, want wij vonden het zuidereiland veel mooier dan het noordereiland. Dus geniet.

Hier is everder alles rustig. Nog geen nieuws van het Jumbo-front en wat er verder gaat gebeuren.

• 17 November 2009 - 17:35

Karin:

Jeetje, als ik dit allemaal zo lees moet ik toch eens gaan informeren naar betaalbare NZ-tickets. Ik krijg dr helemaal zin in!!

• 17 November 2009 - 21:25

Lia En Rob:

Leuk om jullie te volgen en feest van herkenning. Frank en Geert hebben denk ik gelijk: het mooiste komt er nu aan: SI. Blijf genieten en hol/loop jezelf niet voorbij : 't is ook nog vakantie. En als we t toch over bier hebben: ben je de Steinlager al tegen gekomen?
    Groetjes Lia en Rob

• 18 November 2009 - 16:07

Toos:

Zeg, KIWI-Heleen,die Floortje Dessings of hoe ze dan ook allemaal mogen heten, je weet wel die tiepjes die in al die mooie landen van die reisverslagen doen voor TV, nou die mogen wel uit gaan kijken hoor! Ze hebben aan jou een GROTE CONCURENTE!!!
    Meid, wat kun jij sprankelende reisverslagen maken! Nieuwe uitdaging??
    Hoe dan ook:geniet er maar lekker van, samen met mijn lieve broertje!
    Toedels, Toos.