Taupo-Wellington-Picton - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kiwistobe - WaarBenJij.nu Taupo-Wellington-Picton - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kiwistobe - WaarBenJij.nu

Taupo-Wellington-Picton

Door: Kiwistobe

Blijf op de hoogte en volg Kiwistobe

15 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Daar zijn de kiwi's weer! Vrijdag hebben we grotendeels in de auto doorgebracht om de afstand Taupo-Wellington te overbruggen. Eigenlijk een te grote ruk voor 1 dag, maar we wilden ook graag wat tijd hebben in Wellington. Het landschap onderweg was weer prachtig, heel anders dan in het noorden & rond Rotorua. Je kijkt hier je ogen uit. Als we de reisboeken moeten geloven wordt dat alleen nog maar "erger" op het zuidereiland.

Donderdagavond hebben we ingecheckt in "83 By the Sea" in Petone, een soort voorstadje van Wellington. Ik had wel geprobeerd een hotelletje in Wellington zelf te krijgen, maar vanwege een kwalificatiewedstrijd voor het WK voetbal was er geen kamer meer te vinden. Ook ons motelletje in Petone was volgeboekt, maar gelukkig hadden wij op tijd een kamer gereserveerd!

Aangezien alle kamers in NZ zijn uitgerust met een keukentje leek het ons wel leuk om een keertje boodschappen te doen en "thuis" te koken. Op naar de supermarkt, allerlei lekkers gekocht en weer terug naar de motelkamer. Helaas hadden we deze keer geen fornuis! :-) Daar stonden we dan met onze biefstuk, zalmfilet en eieren. We hebben maar wat geimproviseerd in de magnetron, maar een succes is het niet geworden. Wel gelachen!

Gisteren hebben we Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland, verkend. Eerlijk gezegd maar een provinciestadje vergeleken bij Auckland. Het ligt wel prachtig aan een baai en de huizen zijn tegen een berg aan gebouwd, maar het centrum stelt weinig voor. Op aanraden van onze reisgidsen én van Frank en Geert zijn we naar het Te Papa museum geweest, daar hebben we zeker 4 uur rondgezworven. Inderdaad een aanrader! Verder nog het obligate ritje in de "cable car" gedaan, maar die haalt het niet bij die van Hong Kong! Aan het eind van de dag waren we een beetje murw en zijn we naar de film (2012) geweest. Voor liefhebbers van actiefilms (Gerard wel, ik niet) een must. Daarna in een eetcafé in Petone de "All Whites" (het Nieuw Zeelandse voetbalteam) zien winnen van Bahrain waardoor ze geplaatst zijn voor het WK. De kroeg ging uit z'n dak bij het doelpunt! We waren heel verrast dat voetbal hier zo populair is, maar we begrepen de volgende dag dat dat eigenlijk helemaal niet het geval is, rugby is vele malen populairder. Blijkbaar was alleen het idee dat ze zich voor het WK konden kwalificeren voldoende om het volk (tijdelijk) gek te krijgen.

Vandaag zijn we met de ferry richting het zuidereiland gegaan. De eerste 2 uur van het boottochtje stellen niet zo veel voor, maar het laatste uur vaart de boot tussen de "Marlborough Sounds" door; een natuurgebied met eilandjes en baaitjes boven de noordkust van het zuidereiland. Spectaculair uitzicht vanaf de boot! Helaas te weinig tijd om nu nog foto's te uploaden, gebeurt hopelijk snel.

Morgen gaan we een stuk van de Queen Charlotte Track lopen. Dit is een hele beroemde wandeling van 3-4 dagen door de Marlborough Sounds, maar wij doen dus maar een klein stukkie. We hadden thuis al een wandeling uitgekozen die voor ons, met onze enigszins beperkte conditie ;-), goed te doen zou zijn en dat is gelukt. Om 9.30 nemen we de watertaxi, die zet ons vervolgens af bij Endeavour Inlet en wij wandelen 12 km naar Camp Bay. Als het goed is gaan we daar een uurtje of 3 over doen. Volgens de locals wordt het morgen een "beautiful day", dus dat komt mooi uit!

Dit bericht komt overigens vanuit ons motelletje voor 2 nachten: Harbour View Motel in Picton. Sjonge, alweer zo'n superschoon motelletje met geweldig uitzicht, deze keer op de haven. De reisleiding heeft goed haar best gedaan! :-)

O ja, we hebben eergisteren dus wat foto's geplaatst bij Hong Kong, de rest volgt zsm. Ook is de foto op de beginpagina aangepast. Deze foto is gemaakt in de cable car in Hong Kong; we moesten op een gegeven moment gaan staan voor een foto waarbij ik dus m'n vingers de bekende V-vorm achter Gerards hoofd hield. Hij kwam daar net op tijd achter, daarom staan we nogal in een vreemde pose op de foto hahaha....

Onze internettijd voor vanavond zit erop, tot binnenkort weer!

See ya!
Gerard & Heleen

Ps. Maren, helaas paste de treinreis van Christchurch naar Greymouth niet in ons schema. Daar komen we gewoon nog een keertje voor terug!

• 18 November 2009 - 16:00

Carol En Toos:

Haaa stelletje KIWIS!
    Gaat wel lekker met jullie he! Wij dachten al dat jullie wel wat mee zouden krijgen van dat voetbalgebeuren ( hah )Ik heb zojuist de Hong Kong foto's bekeken. Bij dat Boedha-beeld kun je je geen voorstelling maken hoe groot dat wel moet zijn zeg. Wauw! Zeg, wat eten ze daar normaal gesproken in NZ behalve fush en chups?? Ik ga hier mijn aardappeltjes schillen, en spruitjes schoonmaken :-) Baahaaai, tot volgende keer!